tiistai 30. lokakuuta 2018

Museo Skogster markkinointiviestintä

Haastattelussa Antti Krapu amanuenssi (vastaa museon kokoelmista, niiden luetteloimisesta ja näyttelyiden järjestelemisestä).

1. Millaisia kohderyhmiä yritys yrittää tavoitella?

  • Pääpiirteittäin kaupunkilaiset ja matkailijat. Suurimmat käyttäjät on työssäkäyvät sekä naiset, yrittää myöskin tavoitella muitakin. Perheitä yritetään tavoitella erilaisilla tapahtumilla ja nuorua luennoilla.
2. Millaisia jakelukanavia yrityksellä on käytössä?
  • Sposti, nettisivut, menokalenterit, museo.fi, facebook, instagram, lehdissä ja radioissa ostettua mainontaa, julisteet ja valotaulut.
3. Onko eri jakelukanavilla erilaiset kohderyhmät ja/tai erilaiset myytävät tuotteet?
  • On huomioitu esim. tapahtumia on suunniteltu kohderyhmille, joista selviää mitä kanavaa käytetään.
4. & 5. Millaisia markkinointiviestinnän yritys käytää ja koittaako yritys tavoittaa eri kohderyhmiä markkinointiviestinnän kanavissa?
  • Lehtimainonta -> paikallislehti esim. hämeensanomat. Julistemarkkinointi esim. ilmaista tai ostettuja julistepaikkoja. Valotaulu, radiomainonta, maksettuja facebook manoksia.
6. Kuka / ketkä suunnittelevat ja tekevät käytännössä yrityksen markkinointiviestintää eri kanavissa?
  • Antti itse ainakin, yhteistyö projektin tai tapahtuman suunnittelijan kanssa mietitty kenellä ja miten manrkkinoidaan.
7. Millä tavalla yritys seuraa markkinointiviestinnän onnistumista?
  • Lukujen seuraaminen, viestimien seuranta, ihmisten lukumäärä kuinka moni ilmestyy tapahtumaan yms, verkkosivujen kävijä/katsojaluvut. On myöskin monta kanavaa jne mistä ei saada lukuja ja sitten on niitä ns mutu tuntuma lukuja.
8. Millaista on yrityksen jälkimarkkinointi?
  • Esim. ennakkovarauksessa saadaan yhteystiedot joista sitten saadaan suora kontakti viestitse asiakkaaseen mitä mieltä oli tapahtumasta jne. Viestinnällisiä yhteistöitä median kanssa.
9. Budjetoiko yritys erikseen markkinointiin/markkinointiviestintään?
  • Kyllä budjetoi, ei voinut enempää kertoa asiasta, sillä se kuluu vain yrityksen työntekijöille.
10. Miten yrityksen markkinointiviestintä on muuttunut viimeisen 10 v. aikana?
  • On panostettu somekanaviin, maksulliseen juliste ja valotaulu määrää lisätty, ennen ilmaispaikkojen hyväksikäyttöä, lehtimainonta on aikalailla samanlaista kuin ennen. Suunitelmallisuus eli suunnitellaan tarkemmin mitä ja miten tehdään, valokuva aineiston laatuun panostetaan esim. mitä laitetaan someen.

Nina & Jutta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti